Ai nevoie de energie? Iată ce remedii îţi recomandăm

oboseala-1Atunci când nu mai ai poft? de via?? sau energie pentru a duce la bun sfâr?it sarcinile pe care le ai de îndeplinit, health ai nevoie de un impuls. Iat?, look mai jos, ce sfaturi au speciali?tii pentru plus de energie.

1. M?nânc? prune

Nu sunt doar un excelent remediu pentru constipa?ie; prunele, proaspete sau deshidratate, con?in cantit??i mari de antioxidan?i, vitamine ?i minerale ?i sunt o surs? ideal? de energie, mul?umit? con?inutului ridicat de fibre ?i sorbitol, care este metabolizat lent de c?tre organism. Un studiu a ar?tat c? prunele deshidratate consumate la o gustare, inhib? foamea pentru mai mult timp decât o pr?jitur? cu con?inut redus de gr?simi. Oboseala, iritabilitatea ?i sl?biciunea pot fi semne ale unei anemii moderate, ceea ce face ca prunele s? fie alimentul ideal, mul?umit? con?inutului bogat de fier. În plus, con?in bor, despre care studiile au ar?tat c? poate avea un rol în prevenirea osteoporozei.

2. Nu uita de nuci

Pe lâng? prune, savureaz? o mân? de migdale sau nuci, care sunt considerate hran? adev?rat? pentru creier, mul?umit? gr?similor s?n?toase, care î?i ofer? energie ?i sa?ietate pentru o perioad? lung? de timp. În plus, con?in proteine ?i fibre vegetale s?n?toase ?i minerale precum calciu, magneziu ?i potasiu, care ajut? organismul s? digere mâncarea în ritm lent. Nucile sunt bogate în serotonin?, care î?i influen?eaz? în bine starea de spirit, iar migdalele, al?turi de nuci, con?in aminoacidul esen?ial fenilalanin?, care are efect de stimulare cerebral?.

3. R?core?te-te

Dac? nu lucrezi într-un spa de lux, este pu?in probabil s? ai o piscin? la locul de munc?, îns? po?i încerca metodele obi?nuite de a te r?cori: ud?-?i cu apa (foarte!) rece fa?, gâtul ?i ceafa ?i vei sim?i cum î?i cre?te instant vigilen?a. Un studiu polonez a ar?tat c? participan?ii care au beneficiat de b?i corporale reci ?i-au îmbun?t??it considerabil starea de spirit ?i opiniile generale asupra calit??ii vie?ii. Speciali?tii americani au demonstrat într-un studiu asem?n?tor c? expunerea la rece activeaz? sistemul nervos simpatic ?i cre?te nivelurile de adrenalin? ?i noradrenalin? din sânge, ducând la o cre?tere a frecven?ei cardiace, tensiunii arteriale ?i a st?rii de vigilen??.

4. Exerci?ii de respira?ie rapid?

Energia ta este la cote de avarie ?i sim?i cum timpul se dilat?, iar minu?ele trec din ce în ce mai greu? Nici m?car nu este nevoie s? faci efortul de a te ridica de la birou. Te po?i înviora cu ajutorul câtorva exerci?ii de respira?ie. Spre deosebire de respira?iile adânci, lente, cu rol de a înl?tura stresul, pentru a te revigora trebuie s? efectuezi o succesiune de 15 secunde de respira?ii nazale scurte, ?inând în acest timp gur? închis?, dar relaxat?. Inspirul trebuie s? aib? aceea?i durat? (scurt?!) cu expirul, succesiunea acestora având scopul de a imita tipul de respira?ie din cadrul eforturilor fizice.

5. Consum? scor?i?oar?

 Scor?i?oara, al?turi de ment?, revigoreaz? sim?urile rapid ?i aduce impulsul de energie atât de necesar în unele momente, fie c? le consumi sau te bucuri de propriet??ile lor inhalându-le parfumul. A?a c?, presar? pudra de scor?i?oar? în ceai, mestec? gum? cu arom? de scor?i?oar? sau apeleaz? la aromaterapie cu ulei esen?ial de scor?i?oar? (exist? difuzoare micu?e, cu design-uri atractive, pe care le po?i pozi?iona pe birou). Un studiu american a ar?tat c? mestecarea gumei cu arom? de scor?i?oar? sau inhalarea aromei de scor?i?oar? din diferite lucruri (be?i?oare parfumate, potpourri-uri) au crescut procesele de aten?ie, recunoa?tere, memoria de scurt? durat? ?i vitez? r?spunsului motor la stimul?ri vizuale.

Sursa

Comentarii

comentarii