ISJ implica școlile din mediul rural in proiecte educationale europene

În perioada 30 octombrie – 3 noiembrie 2017 o delegație formată din 4 profesori și un inspector școlar a participat la cursul ”Intercultural Competences” (Competențe Interculturale), organizat de IDEC S.A, în Piraeus, Grecia, în cadrul proiectului Erasmus + ”Consorțiu regional pentru educație de calitate în medii defavorizate, (CREDEM), coordonat de ISJ Iași.

Cursul s-a desfășurat în context transnațional, reunind 13 participanți, din 3 țări europene, România, Estonia și Germania și reprezintă al doilea flux, din cele 5, ce se implementează în cadrul proiectului.

Obiectivul specific al acestei mobilități a vizat sprijinirea celor 4 instituții selectate – Școala Gimnazială Cozmești, Școala Gimnazială Lunca Cetățuii, Școala Gimnazială Slobozia, Liceul Teoretic ”Lascăr Rosetti” Răducăneni, în accentuarea dimensiunii europene, prin formarea în cadrul unui curs intensiv de 5 zile a unui număr de 5 profesori care să poată contribui, astfel, la soluționarea nevoilor educaționale identificate în școală. Prin toate informațiile oferite și activitățile practice derulate în cele 5 zile, cursul a urmărit ca fiecare participant să se familiarizeze cu diverse aspecte legate de culturi și stereotipuri, istoria migrației, legislație, drepturile omului, așteptări, oportunități, îmbunătățindu-și competențele de comunicare interculturală. Pentru dezvoltarea acestora, organizatorii cursului au propus studii de caz, exerciții diverse, interactive, activități interculturale, care au avut atât caracter teoretic, cât mai ales aplicativ.

Participanții au înțeles care este rolul ce le revine în inițierea și dezvoltarea unui dialog cu comunitățile de romi și familiile acestora. Măsurile si metodele incluzive discutate la curs pot fi aplicate cu succes pentru a face fata eterogenității din clase. Este vorba despre ateliere de formare cu diriginții și părinții din familiile rome, respectiv activități extracurriculare ce vor valoriza potențialul artistic al copiilor rromi.

Participanți au avut șansa să descopere ce înseamnă să fii implicat într-o rețea educațională europeană, care sunt beneficiile unei astfel de experiențe, iar detaliile despre proiect și experiențele de bună practică acumulate în timpul stagiului se vor regăsi fără îndoială în Ghidul de bune practici „Consorțiu regional pentru educație de calitate” ce va fi elaborat la finalul proiectului.

Preluarea și adaptarea modelelor europene la specificul românesc înseamnă că putem ameliora practicile educaționale și le putem oferi elevilor noștri învățământul de care au nevoie, pe care și-l doresc. Încurajez participarea cadrelor didactice la proiecte europene și sunt convinsă că dialogul profesional care se stabilește în astfel de contexte între participanți este benefic. a subliniat profesor Gabriela Conea, inspector școlar responsabil pentru proiecte europene.
Echipa de proiect: Prof. Constantin Corneliu Ilie – reprezentant ISJ Iași

Prof. Cernica Brîndușa Busuioc

Prof. Ana-Luiza Boboc

Prof. Geta Aurica Deaconiuc

Prof. Antonela Burcă

Comentarii

comentarii