Parlamentul European a aprobat reguli noi pentru domeniul audiovizual

Modificările legislaţiei în sectorul audiovizual vizează o mai bună protejare a drepturilor minorilor, reguli mai stricte pentru publicitate şi o cotă de 30% pentru conţinutul european pe platformele video online.

În urma votului final asupra acestor propuneri, legislaţia modificată se va aplica posturilor radio şi TV, dar şi platformelor video online şi platformelor video-sharing, precum Netflix, YouTube sau Facebook.

Legislaţia modificată va asigura:
• o mai bună protejare a drepturilor minorilor faţă de conţinutul publicitar care incită la violenţă, ură sau acte de terorism
Sectorul audiovizual trebuie să ia măsuri adecvate pentru a combate conţinutul care incită la violenţă, ură şi terorism, în timp ce violenţa şi pornografia vor fi supuse celor mai stricte reguli. Platformele de video-sharing vor fi responsabile pentru reacţia rapidă atunci când conţinutul este raportat sau semnalat de utilizatori ca fiind periculos. Legislaţia nu prevede niciun tip de pre-verificare sau validare a conţinutului înainte de a fi postat online, dar la cererea Parlamentului, platformele trebuie să creeze un mecanism transparent, uşor de utilizat şi eficient, care să permită utilizatorilor să semnaleze sau să raporteze conţinutul.

Noua lege include reguli stricte pentru domeniul publicitar, în ceea ce priveşte plasarea de produse în cadrul programelelor TV dedicate minorilor şi conţinutul disponibil pe platformele video online. Membrii PE au propus şi un mecanism de protectie a datelor cu caracter personal pentru copii, impunând măsuri pentru ca datele colectate de către sectorul audiovizual să nu fie utilizate în scop comercial.

Continuarea aici. 

Comentarii

comentarii