Alimente pe care este indicat să le consumi vara

Supa-crema-de-rosii-cu-mozzarellaC?ldura verii aproape c? ne taie pofta de mâncare. Asta nu înseamn? c? trebuie s? ocolim mesele, doctor ci s? consum?m alimente care ne ajut? s? facem fa?? anotimpului cald.

Ro?iile previn îmb?trânirea pielii

Surs? util? de fibre, see de potasiu ?i de vitamina C, ro?iile sunt valoroase mai ales datorit? licopenului ?i betacarotenului, substan?e antioxidante care previn cancerul, protejeaz? pielea de îmb?trânirea timpurie ?i de efectul nociv al razelor ultraviolete. Aportul lor caloric este mic. O ro?ie de m?rime medie are 30 kcal.

Cantitatea zilnic? recomandat?

Una-dou? ro?ii proaspete consumate în salate, peste care ai pus pu?in ulei de m?sline, favorizeaz? asimilarea licopenului. Vara, prepar?-?i un suc de ro?ii cu ghea?? ?i te hidratezi pl?cut.

Morcovii „lupt?“ contra ridurilor

Vitaminele A ?i C din morcovi îi transform? în alimentele perfecte pentru garniturile ?i salatele de var?. Au ac?iune antioxidant?, previn apari?ia ridurilor, uscarea pielii ?i protejeaz? epiderma de efectele nefaste ale ultravioletelor. În plus, cresc acuitatea vizual? ?i s?n?tatea ochilor. Sunt ideali ?i în diete, pentru c? asigur? nutrien?i importan?i ?i taie pofta de mâncare.

Cantitatea zilnic? recomandat?

Doi-trei morcovi mici ?i proaspe?i pot fi consuma?i împreuna cu pe?te, în salate, fier?i sau piure (mai u?or de asimilat de c?tre persoanele cu boli gastro-intestinale). Aten?ie îns?! Este suficient un pahar de suc de morcovi pe zi, pentru c? o cantitate mai mare i?i poate da st?ri de inapeten?? ?i deranjamente stomacale.

Castrave?ii ?i dovleceii împiedic? reten?ia de ap?

Când vrei s? te r?core?ti, n-ar fi r?u s? alegi s? m?nânci castrave?i sau dovlecei. Au 95% ap?, foarte pu?ine calorii, vitamina C, B9, betacaroten. I?i men?in pielea s?n?toas? ?i elimin? problema reten?iei de ap? din ?esuturi.

Cantitatea zilnic? recomandat?

Te vor rehidrata un dovlecel sau doi-trei castrave?i. Po?i face dovleceii ?i la gr?tar sau tra?i la tigaie cu pu?in ulei, iar castrave?ii al?turi de iaurtul degresat ?i de m?rar.

Caise ?i piersici, pentru un bronz frumos

Nu este întâmpl?toare culoarea acestor fructe. Ea dovede?te con?inutul crescut de vitamina E, vitamina C ?i betacaroten, un pigment care contribuie la protejarea pielii de efectele nefaste ale soarelui. Betacarotenul este un precursor al vitaminei A, indispensabil pentru procesul de cre?tere a copiilor.

Cantitatea zilnic? recomandat?

Dou?-trei caise sau piersici acoper? pân? la jum?tate din necesarul de betacaroten. Le po?i include ?i în dietele de sl?bit, pentru c? au pu?ine calorii, iar zah?rul pe care-l con?in se va asimila treptat în organism.

Sursa

Comentarii

comentarii