Cum ne pacalesc supermarketurile sa cumparam lucruri inutile

Daca ai intrat vreodata in supermarket cautand un produs si ai ajuns acasa cu alt produs, online care iti este complet inutil si costa mai mult, cialis afla ca nu esti singurul. Nu-ti face griji, ailment este rezultatul unor strategii de marketing complexe si atent gandite, care fac sa creasca enorm profiturile retailerilor.

Una dintre strategii este sa aplice reduceri substantiale unor produse care atrag privirea. Un supermarket nu va avea, spre exemplu, cea mai ieftina hartie igienica, insa va avea reduceri mari la unt de mango, seminte de rodii trase in ciocolata sau humus, arata MSNBC.

Este vorba despre produse care nu se afla pe lista de cumparaturi a niciunei gospodine, insa care sunt tentante si pot duce la o achizitie din impuls. “Intri in magazin sa iei o conserva cu ton si iesi cu o haina Marc Jacobs”, explica analistul Brian Sozzi, de la Wall Street Strategies.
Reduceri la produse de lux neesentiale

De multe ori, clientii ajuns sa-si cheltuie banii pe ochelari de soare Ray-Bans sau adidasi Puma, pentru simplul motiv ca sunt la jumatate de pret.

O alta strategie este reducerea pretului la produse utile, precum detergenti sau solutii de curatare, dupa care sa adauge o reducere la alte produse de lux, precum husele din piele pentru iPod.

Vanatoarea de comori

Unele supermarketuri au si o strategie numita “vanatoare de comori”: produsele la reducere sunt in magazin doar o perioada limitata de timp, precum aparate de facut cocktail-uri sau costume de baie vara, cizme din cauciuc toamna. Clientul este tentat sa cumpere cat mai repede, pentru ca in alta zi poate nu mai gaseste reducerea.

Produse vechi, clienti noi

Alte supermarketuri ofera produse vechi, care nu se mai fabrica, si le ofera la reducere. Clientii sunt tentati de aceste produse, de multe ori haine ale unor designeri celebri, deoarece stiu sigur ca nu le vor mai gasi in alte magazine.

Ulterior, clientii vor spune si prietenilor despre “chilipirurile” pe care le-au gasit la supermarket, facand si reclama gratuita magazinului: asta se traduce in si mai multe cumparaturi facute din implus, si mai multi bani pentru lanturile de magazine.

In plus, o reducere are si efectul miraculos ca “anesteziaza” complet ratiunea clientului, oferindu-i iluzia ca de fapt castiga bani, in loc sa-i piarda.

Aceste strategii pot sa duca la cresteri ale veniturilor cu pana la 7-10%, bazandu-se numai pe obiecte care nu sunt esentiale, precum haine, accesorii sau mobilier de gradina.

Sursa

Comentarii

comentarii