Panouri solare electrice de la stat: Ce trebuie să facă românii, începând de azi, pentru a le obține

Demarează un program de finanțare ce are ca scop dotarea gospodăriilor aflate la mare distanță de rețeaua electrică națională și neracordate la aceasta cu panouri fotovoltaice, astfel încât proprietarii acestora să beneficieze de condiții decente de trai datorită Guvernării PSD-ALDE.

În acest context, prezentăm cum se obține finanțarea nerambursabilă pentru achiziția de panouri solare electrice și care sunt actele ce trebuie transmise autorităților în acest sens.

După cum a anunțat recent, Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) deschide astăzi sesiunea de înscrieri în cadrul unui program de finanțare ce vizează creșterea eficienței energetice, dar și reducerea poluării prin producerea de energie electrică din surse regenerabile. Mai exact, programul permite dotarea gospodăriilor izolate și nebranșate la rețeaua electrică cu panouri fotovoltaice.

Spre deosebire de programul Rabla, prin care românii pot cere statului bani pentru a cumpăra mașini noi, proprietarii de case izolate și nebranșate la curent electric nu vor primi direct bani sau vouchere, de cumpărarea și instalarea panourilor fotovoltaice ocupându-se primăria de care aparține acea locuință.

Mai exact, persoanele care doresc să-și doteze gospodăria aflată la mai mult de doi kilometri față de rețeaua electrică națională și neracordată la aceasta cu panouri fotovoltaice vor trebui să se adreseze primăriei de care aparține locuința.

Ulterior, primăria va depune o cerere de finanţare pentru o parte sau pentru toate gospodăriile ce aparțin de aceasta. În cadrul unei sesiuni de finanţare, primăria poate depune o singură cerere de finanţare, iar o gospodărie izolată poate beneficia doar o singură dată de finanțare pentru instalarea unor panouri fotovoltaice.

Potrivit ghidului de finanțare a programului AFM, primăriile vor trebui să întocmească un dosar de finanțare, care va conține, pe lângă cererea de finanțare, și:

  • un certificat de atestare fiscală privind plata obligaţiilor la bugetul local, emis pe numele primăriei;
  • un certificat de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat;
  • un certificat de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu;
  • hotărârea consiliului local privind acordul de participare în cadrul programului, de derulare a procedurilor de achiziţie publică pentru achiziţionarea sistemelor fotovoltaice finanţate în cadrul programului şi de implementare şi monitorizare a funcţionării proiectelor;
  • acordul deţinătorului gospodăriei/gospodăriilor privind participarea în cadrul programului.

Sesiunea de depunere a dosarelor de finanţare în cadrul acestui program de finanțare va avea loc în perioada 10 aprilie – 10 iulie 2019, iar finanțarea acordată de AFM este nerambursabilă și acoperă în totalitate cheltuielile eligibile, dar nu poate fi mai mare de 25.000 de lei pentru fiecare gospodărie.

Comentarii

comentarii